Rendieren en Noorderlicht! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Rendieren en Noorderlicht! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Rendieren en Noorderlicht!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

02 Februari 2017 | Noorwegen, Tromsø

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan, want we gingen naar de rendieren. We gingen met een busje naar een plek waar je een warm pak aan kon trekken. Wij waren al warm aangekleed, dus hadden we het niet nodig. Daarna gingen we met het busje een stukje verder naar de rendieren. We gingen eerst een tochtje op de slee maken. Daarna mochten we de rendieren voeren. Ze eten mos. Daarna gingen we weer terug naar de plek waar je een warm pak aan kon trekken. Daar stond ook een grote sami tent. In de tent was een sami meneer die een sami lunch voor ons had gemaakt. Ik heb het een beetje geproefd, maar heb toch mijn eigen broodje opgegeten. Er werd nog wat verteld over de sami, we kregen kleding te zien die ze gebruiken en er werd gejoikt. Toen gingen we weer terug naar de stad. We zijn even een poosje in het appartement geweest. Daarna zijn we de stad in geweest. Ik heb souvenirs gekocht en we zijn in de bibliotheek en de katholieke kerk geweest. Op de terugweg naar het appartement hebben we boodschappen gedaan. We gingen eten en ondertussen zijn we buiten geweest, want er was Noorderlicht te zien. Het was echt super mooi. Ik heb mooie foto's kunnen maken. Na het eten zijn we nog even naar buiten geweest, maar toen was er niks meer te zien. Ik ben heel blij met wat we nu al gezien hebben. Wie weet dat we morgenavond ook nog wat zien als we naar de husky's gaan.

• 02 Februari 2017 - 21:56

Ineke:

Geweldig, weer iets nieuws geproefd.

• 03 Februari 2017 - 00:06

Anja Dijkstra:

Lieve Karen, dit is weer helemaal geweldig, En dat Noorderlicht was echt een kadootje. Liefs, mama

• 03 Februari 2017 - 11:49

Marloes:

Hoi hoi!

Wat een avonturen beleeft je toch! Stoer hoor dat je iets onbekends hebt geproefd.
    En dat Noorderlicht, lijkt me zo'n bijzondere ervaring. Fijn dat jullie het toch nog hebben gezien, en wie weet vanavond nog een keer.

Veel plezier deze laatste dagen en tot snel!

Groetjes,
    Marloes

• 03 Februari 2017 - 13:39

Annamarie:

Wauw, je hebt het gezien!!! Gaaf!!!!!

• 03 Februari 2017 - 17:06

Saroj En Marleen Oosterkamp:

Hallo,
    wat leuk dat jullie het nu wel gezien hebben. En die Rendieren zien er ook mooi en leuk uit.

Groeten van Saroj en Marleen