Amalienborg en de kleine zeemeermin - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Amalienborg en de kleine zeemeermin - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Amalienborg en de kleine zeemeermin

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

24 Mei 2019 | Denemarken, Kopenhagen

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar Amalienborg gegaan. Dat is het paleis waar de Koningin en de Kroonprins en zijn gezin wonen. We hebben de wisseling van de wacht gezien. Het was leuk om het te zien, maar spectaculair was het niet. Er was geen muziek. Na afloop hebben we bij een koffiewagentje koffie en thee gehaald en hebben we in een parkje gedronken en een croissant gegeten. Na de lunch zijn we naar het museum bij het paleis geweest. Ik vond het interessant. Toen gingen we naar een koepelkerk. Daar hebben we even binnen gekeken. Toen zijn we naar het standbeeld van de kleine zeemeermin gegaan. Het was er niet druk, dus we konden er goed bij om foto's te maken. Daarna hebben we een ijsje gegeten en zijn we weer terug gewandeld richting het centrum. Onderweg hebben we bij een restaurantje aan het water koffie en thee gedronken. Voor we weer naar ons appartement gingen hebben we nog boodschappen gedaan. Weer terug in ons appartement hebben we gegeten. Nu nog even rustig aan doen en wat drinken en straks lekker slapen. Het was vanmorgen eerst heel mooi weer, maar later werd het wat meer bewolkt en regende het een beetje. Gelukkig viel het mee met de regen. Later werd het weer droog.

• 24 Mei 2019 - 17:32

Anja:

Lieve Karen, misschien niet spectaculair maar jij hebt het maar mooi meegemaakt die saaie wisseling van de wacht

• 24 Mei 2019 - 18:08

Klaas:

Je hebt wel leuke foto's van de zeemeermin. Had je alle die andere toeristen weggestuurd?
    Gaan jullie ook nog naar de koninklijke stallen en het theater op de Christianborg?
    Nog veel wandelplezier.