Een zonnige dag in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Een zonnige dag in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Een zonnige dag in Kopenhagen

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 Mei 2019 | Denemarken, Kopenhagen

Vanmorgen zijn we na het ontbijt de stad in gegaan. We zijn eerst naar de Rundetårn (ronde toren) geweest. Daar ga je niet met de trap omhoog, maar er loopt een spiraalvormige gang zonder treden naar boven. We konden genieten van een mooi uitzicht over de stad. Daarna hebben we ergens wat gedronken met wat lekkers erbij. Toen zijn we naar Nyhavn gegaan. Daar hebben we een rondvaart gemaakt. De gids die vertelde wat we allemaal zagen deed het erg leuk. Hij maakte grapjes en we moesten Elvis liedjes zingen. We hebben onder andere gezien de boot van de Koningin, het standbeeld van de kleine zeemeermin, Amalienborg (paleis waar de Koningin en de Kroonprins en zijn gezin wonen), het parlementsgebouw en de koninklijke stallen. Na de rondvaart hebben we wat gedronken. Daarna hebben we bij een kerk een hele hoge toren beklommen. Er waren wel 400 treden. Ik ben bijna helemaal boven geweest, 132 meter hoog. Soms vond ik het wel een beetje eng en sommige trappen vond ik ook wel eng. We hadden een prachtig uitzicht. Weer beneden hebben we boodschappen gedaan en daarna weer terug naar ons appartement. We hebben gegeten en daarna ging ik douchen. Nu nog even rustig wat drinken en straks lekker slapen. Het weer was goed vandaag, zonnig, wat bewolkt en 19 graden.

• 23 Mei 2019 - 18:03

Klaas:

De toren met die trap aan de buitenkant is een mooie, maar wel een beetje eng. Ik ben wel naar boven geweest, maar tante Christa niet. Als je boven staat, dan voel je de toren heen en weer gaan.
    Verder hadden jullie een geweldig uitzicht op de brug naar Zweden, zag ik op de foto's.
    Morgen naar de wisseling van de wacht of naar de kathedraal van Kopenhagen?
    Veel succes met jullie tour tocht.

• 23 Mei 2019 - 18:47

Saroj :

Heey leuk zeg. Hoe is het weer daar. Xx van je zus

• 23 Mei 2019 - 18:45

Saroj Dijkstra :

Hallo wat leuk allemaal zeg. Hoe is het weer daar. Xx van saroj

• 23 Mei 2019 - 18:54

Anja:

Ik vind het heel stoer dat je die hoogtes aan durft. Zelf sta ik liever met mijn voeten in de modder

• 23 Mei 2019 - 19:04

Freddie :

Ziet er leuk uit dat is heel hoog 132 meter
    Drink ze nog en voor straks welterusten
    Hoe is de voorspelling daar kwa weer