Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Norway in a nutshell - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Norway in a nutshell

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 Juni 2014 | Noorwegen, Bergen

Hoi allemaal,

gisteren zijn we na een reis van 14 uur aangekomen in Bergen. Het was een mooie en vermoeiende reis.
Om 08:10 zijn we uit Oslo vertrokken met de trein naar Myrdal. Dat duurde ongeveer 5 uur. Onderweg waren er mooie uitzichten en er was ook nog veel sneeuw. In Myrdal zijn we op de trein naar Flåm gestapt, dit duurde ongeveer een uur. Dit traject is heel steil. Onderweg kwamen we lang een grote waterval waar we de trein even uit mochten om foto's te maken. Je voelde de spetters van het water. In Flåm aangekomen zijn we op de boot gestapt naar Gudvangen, dit duurde 2 uur. De boot voer door een heel mooi fjord. Ook hier waren mooie uitzichten. In Gudvangen zijn we op de bus naar Voss gestapt. De bus ging soms heel steil naar beneden. In Voss zijn we op de trein naar Bergen gestapt waar om 21:00 aankwamen. Op het station hebben we een paar boodschappen gedaan en toen zijn we met de taxi naar ons huis gegaan. De chauffeur wist niet precies waar het was, maar hij ging bellen en uiteindelijk hebben we het gevonden.
We zitten in een heel leuk oud Noors huis. Het is knus en gezellig ingericht, heel anders dan ons appartement in Oslo.
We hadden gisteren mooi weer. Vanaf het moment dat we in de bus zaten ging het regenen, maar toen hadden we het mooiste deel van de reis gehad, Vanmorgen hadden we regen en onweer, maar het lijkt nu iets beter. Het is wel bewolkt. Vandaag doen we rustig aan, want het was gisteren een vermoeiende dag.
Gisterochtend toen we vertrokken uit ons appartement was het al warm, terwijl het nog maar 07:00 was. Doordat het hier zolang licht blijft heb je geen besef van tijd. Dat zal wel wennen zijn als we weer thuis zijn.

Groetjes,
Karen.

• 13 Juni 2014 - 09:05

Winanda:

Hallo Karen en de rest,

Wat leuk om je verslagen te lezen. volgens mij maak je een prachtige reis. Geniet er nog maar lekker van en dan hoor ik volgende week wel je verhalen. groetjes aan de rest.