Eerste dag in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Eerste dag in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Bergen

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 Juni 2014 | Noorwegen, Bergen

Hoi allemaal,

vanmorgen regende en onweerde het hier. Het was niet erg, want we zijn vanmorgen rustig aan opgestaan en hebben rustig ontbeten. Vanmiddag was het weer beter, droog en bewolkt en een beetje zon. We zijn eerst een rondje door het centrum gelopen. Het is hier nog veel steiler dan in Oslo en je moet veel meer omhoog en naar beneden. Bergen is een leuk stadje. Na ons rondje door het centrum zijn we naar de Fløibanen gegaan. Dat is een treintje waarmee je naar een punt gaat waar je een mooi uitzicht hebt over Bergen. Het was inderdaad een mooi uitzicht en je zag ook dat Bergen groot is. Voordat we gingen kijken hebben we wat gedronken. Toen we weer beneden waren gingen we boodschappen doen. Daarna gingen we terug naar ons huis en hebben we gegeten. Ik heb zelfs een stukje walvisvlees geproefd. Ik vind het stoer dat ik het geprobeerd heb.Het was een beetje droog, maar het smaakt ongeveer net als rundvlees. Nu nog even wat drinken en uitrusten en dan lekker slapen.

Groetjes,
Karen.

  • 11 Juni 2014 - 22:04

    Ome Klaas:

    Karen,

    Ik vind je een kanjer dat je aan het walvisvlees begonnen bent. Ik weet niet of ik het ook gedaan zou hebben. Ik hoop dat je nu weer genoeg energie hebt opgedaan voor de laatste leuke dagen in Bergen.

    groeten van uit Hoofddorp

    Ome Klaas en de rest

  • 12 Juni 2014 - 19:07

    Jantina (waterfront Groepen):

    Hoi Karen,

    Wat super leuk om al je berichten te lezen!
    Als ik het allemaal zo lees maak je veel mee!

    En wat super stoer inderdaad dat je zelfs een stukje walvisvlees hebt geprobeerd!!
    Geniet nog even van het mooie land en een hele goede reis terug!

    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's volgende week!

    Groeten, Jantina

  • 12 Juni 2014 - 19:29

    Ineke:

    Je wordt nog eens een stoere heuvel loper en een stoere walvis eter! Wat ga je nog meer proeven?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 20 Feb. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 103391

Voorgaande reizen:

09 Januari 2024 - 16 Januari 2024

Rovaniemi 2024

02 Mei 2022 - 09 Mei 2022

Wenen 2022

22 Mei 2019 - 28 Mei 2019

Kopenhagen 2019

28 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Noorderlichtreis 2017

06 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Noorwegen 2014

Landen bezocht: