Rovaniemi verkennen en ijsfloaten - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Rovaniemi verkennen en ijsfloaten - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Rovaniemi verkennen en ijsfloaten

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

10 Januari 2024 | Finland, Rovaniemi

Vanmorgen zijn we rustig aan opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar het toeristenbureau geweest waar een aardige mevrouw ons heeft geholpen om activiteiten te boeken. Daarna hebben we een rondje gelopen langs de rivier gelopen. Toen hebbben we wat gedronken. Daarna hebben ome Johan en tante Magda snowboots gehuurd en gingen we boodschappen doen. Weer terug in ons appartement hebben we wat gedronken en even met mama gebeld. Toen gingen we eten. Na het avondeten hadden we onze eerste activiteit, floaten in ijskoud water. We gingen met een busje naar een plek in het bos aan een meer. Daar kregen we een warm pak aan en toen gingen we het water in. Ik vond het spannend, maar het ging goed. Het was ondanks het pak wel koud. Het voelde als het floaten wat ik met mama regelmatig doe, maar wel een stuk kouder. Apart om een keer meegemaakt te hebben. Toen we eruit waren en ons uit het pak hadden gehesen zagen we nog noorderlicht, maar het was niet heel sterk. In een tent hadden ze een vuurtje gestookt en kon je marshmallows roosteren en er waren chocoladekoekjes. Je kon ook warme chocomel maken. Tante Magda had er per ongeluk warme bessensap bij gedaan, dus het smaakte heel raar. We hebben weer nieuwe warme chocomel gemaakt met heet water. Daarna gingen we weer terug naar Rovaniemi. Weer terug in ons appartement nog even wat drinken en zo naar bed.

• 10 Januari 2024 - 22:54

Anja Dijkstra:

Lieve Karen, wat een super eerste vakantiedag daar in het koude hoge noorden.

En dat floaten is wel heel bijzonder op deze coole manier.

Liefs, mama

• 11 Januari 2024 - 06:52

Klaas Van Keulen :

Karen wat een leuke ervaring. Hopelijk komt het Noorderlicht nog een keer langs. Verder moet je dus uitkijken met tante Magda, want naar mijn idee was ze bezig een heksendrankje te brouwen voor ome Johan en jou.

• 11 Januari 2024 - 08:36

Iris Oijevaar:

Hoi Karen,

Wat stoer dat je dat koude water in bent gegaan.

Geniet van je vakantie en wat een mooie foto's heb je gemaakt

• 11 Januari 2024 - 13:16

Saroj Dijkstra :

Leuk hoor dat je dat hebt gedaan. En natuurlijk tante magda weer hoor met haat stunt met de bessensap in de chocomelk.