Noorderlicht en Tromsø museum - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Noorderlicht en Tromsø museum - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noorderlicht en Tromsø museum

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Februari 2017 | Noorwegen, Tromsø

Gisteravond zijn we op Noorderlicht excursie geweest. De voorspellingen leken gunstig, maar het bleef erg bewolkt. We gingen met een busje buiten Tromsø. Bij de eerste stop die we maakten konden we iets zien van het Noorderlicht, maar toen werd het weer meer bewolkt. De gids deed zijn best om een plek te vinden om het te zien. Uiteindelijk waren we op een plek waar het op een gegeven moment weer een beetje te zien was. Toen kregen we ook warme chocolademelk. De gids had een goede camera waarmee je op de foto's wel de groene kleur kon zien, maar met het oog zagen we wit en grijs licht. Je zag het ook bewegen. Apart dat je het met een camera dan wel ziet en niet met het oog. Het was heel jammer dat het zo bewolkt was, maar we hebben toch iets gezien. De foto's die de gids gemaakt heeft krijgen we nog. Om 01:45 waren we weer in ons appartement. We hebben wat gedronken en toen gingen we slapen. Vanmorgen werden we rond 10:30 wakker. We zijn rustig aan opgestaan en hebben ontbeten. Toen zijn we naar het Tromsø museum geweest. Er waren daar dingen te zien over de natuur, de sami, vikingen en het noorderlicht. Daarna zijn we naar het toeristenbureau geweest. Ik heb een mooi boek gekocht met foto's van het noorderlicht en we hebben nog een excursie geboekt voor vrijdagavond. Dan gaan we naar de husky's. Wie weet dat we daar nog iets van het noorderlicht zien. Daarna hebben we boodschappen gedaan. Weer terug in het appartement gingen we eten. Het was erg bewolkt vandaag, soms sneeuw en een koude wind die maakte dat het kouder voelde dan het was.

• 01 Februari 2017 - 20:51

Anja Dijkstra:

Lieve Karen, jammer dat die wolken jullie een beetje erg in de weg zaten. Het blijft toch onvoorspelbaar net zoals met elk natuurverschijnsel. Een camera is misschien gevoeliger dan je ogen? Dat zou de reden kunnen zijn dat een camera de kleuren wel kan waarnemen?
    Het zou heel leuk zijn en absoluut niet onmogelijk dat jullie de komende avonden nog Noorderlicht zien.
    Ik zal voor jullie blijben duimen.
    Dikke knuffel, mama

• 01 Februari 2017 - 22:24

Ineke:

die wolken zitten jullie wel erg dwars, maar jullie hebben nog een paar avonden te gaan, dus wie weet...

• 02 Februari 2017 - 08:58

Rik:

Hoi Karen,

Wat leuk om over je reis te lezen! Heel veel plezier en maak je wel een foto van de bijzondere gerechten daar? Ben benieuwd!

groetjes,

Rik (Waterfront)

• 02 Februari 2017 - 11:18

Winanda:

Hoi karen,

Het klopt dat de sensor van de camera veel meer verschillende kleuren kan zien dan dat wij met het blote oog kunnen waarnemen. Wie weet kan je noorderlicht nog zien de komende avonden, maar zo wie zo heb je een prachtige reis. Geniet nog maar even.