Dierentuin en paleis - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Dierentuin en paleis - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dierentuin en paleis

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

06 Mei 2022 | Oostenrijk, Wenen

Na de lange dag van gisteren zijn we vanmorgen rustig aan opgestaan en hebben we rustig ontbeten. Daarna zijn we naar de dierentuin gegaan. Er zijn in deze dierentuin ook panda's, dus die moesten we even bekijken. We hebben ook de andere dieren gezien. Ik vond het een mooie dierentuin. Het is de oudste dierentuin ter wereld en ligt in de tuinen van Schönbrunn. We hebben een aantal keren een stop gemaakt voor drinken en een ijsje. Aan het einde van de middag hebben we ook gegeten in de dierentuin. Ik had schnitzel en patat. Daarna gingen we naar Schönbrunn voor een audiotour en een concert. Voor de audiotour waren we iets te laat, omdat het niet helemaal duidelijk was dat we er om 17:30 moesten zijn. De audiotour kreeg je via een QR code op je telefoon, maar je moest wel met de groep mee. Daardoor ging het heel snel. Ik kon soms niet alles volgen, omdat de audiotour in het Engels was. Het was apart om zo met een groep door het paleis te gaan. Daarna hebben we bij een restaurant in de beurt wat gedronken en toen gingen we terug naar het paleis voor het concert. Ik vond het concert heel leuk. Ik kende niet alles wat er gespeeld werd, maar ik vond het wel mooi. Daarna gingen we terug naar het appartement. Nog even wat drinken en zo lekker slapen.

Het was qua weer iets minder vandaag. Het was iets frisser en meer bewolkt. Toen we in de dierentuin liepen spetterde het soms een beetje en toen we na het concert weer naar het appartement gingen regende het.

• 07 Mei 2022 - 08:24

Mama:

Goedemorgen, wat een leuke dag. En die foto's van de dieren zijn prachtig. Weer een nieuwe belevenis om met een groep door het paleis te rennen. En dan een echt concert. Geweldig.
    Fijne dag vandaag. Wij gaan zo weer richting Biddinghuizen.
    Liefs, mama en papa

• 07 Mei 2022 - 16:48

Ineke:

Dat was weer een heel gevarieerd dagje. En wat een prachtig concert. Nog even verder met genieten.