Musikverein, Stephansdom en koetsrit - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu Musikverein, Stephansdom en koetsrit - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Karen Dijkstra - WaarBenJij.nu

Musikverein, Stephansdom en koetsrit

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

07 Mei 2022 | Oostenrijk, Wenen

Vanmorgen zijn we rustig aan opgestaan, nadat het gisteravond laat is geworden. We hebben eerst boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar de Musikverein geweest waar we een rondleiding hebben gedaan. Dat was leuk. Toen we zijn we naar een oud Weens koffiehuis geweest waar we gedronken hebben en ik had apfelstrudel met vanillesaus en slagroom. Daarna zijn we naar de Stephansdom geweest waar we een rondleiding door de catacomben hebben gedaan. Dat was wel apart, want er zijn daar vroeger heel veel mensen begraven en daarom zijn er heel veel botten te zien. Toen hebben we een koetsrit gemaakt door de stad. Dat was leuk. Daarna hebben we souvenirs gekocht in een souvenirswinkel. Toen gingen we weer terug naar ons appartement. We gingen eten en daarna ben ik in bad geweest. Nu nog even wat drinken en straks lekker slapen.

Het weer was prima, bewolkt en een paar spaties regen.

• 07 Mei 2022 - 22:32

Klaas:

Hoe voelde het om in zulke dure stoeltjes te zitten in de Musikverein?
    Volgens mij missen jullie nu alleen nog de Spaanse Rijschool en dan kunnen jullie naar huis. Wenen gezien........op naar????

• 07 Mei 2022 - 22:33

Mama:

Lieve Karen, en alweer een mooie dag. Straks wil je alleen nog maar Apfelstrudel. Het 8s super lekker. Voor straks welterusten.
    Liefs, mama

• 08 Mei 2022 - 17:53

Ineke:

volgens mij vind je het bad in het appartement een van de meest aantrekkelijke atracties. geniet er nog even van. na het bezoek aan de souvenirwinkel is je portemonnee vast helemaal leeg (smile)